Jak mieć więcej wyświetleń na YouTube? 9 sztuczek, które zwiększą Twoje zasięgi
Te metody dadzą Ci więcej wyświetleń na Twoim YouTube.
Jest ich łącznie 9, z czego większość zajmie Ci jakąś minutę!
To nie żart – część z nich jesteś w stanie obsłużyć naprawdę bardzo szybko.
Inne wymagają nieco więcej czasu, ale również należą do tych mniej skomplikowanych.
Jeżeli szukasz metod bardziej strategicznych, które wymagają zajrzenia w fundamenty Twojego kanału zobacz mój inny wpis – KLIK.
OK, przejdźmy do sedna, zaczynamy!
1) Moc grup facebookowych
Czy należysz do przynajmniej 5 grup na Facebooku w Twojej branży/tematyce?
Nie?
Znajdź je czym prędzej i dołącz.
Po co?
Sprawa jest prosta – jest tam mnóstwo ludzi zadających pytania.
Możesz udzielać im odpowiedzi wklejając link do swojego filmu.
Jeśli grupa jest aktywna, otrzymasz dużo nowych odsłon, a przy okazji pomożesz ludziom z Twojej grupy docelowej.
Oczywiście musisz najpierw takie filmy mieć nagrane.
Ale o tym w punkcie 9)…
2) Udostępnianie w playliście = więcej wyświetleń na YouTube
OK – należysz już do kilku grup na FB, świetnie.
Jeśli admin grupy na to pozwala, możesz promować tam swoje filmy.
Ale – uwaga – najpierw:
Dodaj do playlisty film, który chcesz udostępnić.
Upewnij się, że w tej playliście jest kilka Twoich filmów o podobnej tematyce.
Udostępnij film wklejając w poście link do filmu w playliście.
Po co?
Statystycznie otrzymasz 10-20% dodatkowych wyświetleń (na innych filmach w playliście) i dłuższą sesję oglądania przez widzów.
Działa świetnie!
Oczywiście, aby film się klikał musi mieć dopilnowaną zasadę 4T, której uczę w Szkole YouTuba.
3) Masz swój newsletter?
Jeśli tak, to świetnie!
Bo to doskonałe narzędzie do napędzania ruchu na Twoim YouTube.
Ustaw sobie automatyzację, aby, gdy ktoś się do Ciebie zapisze otrzymał w:
–mailu powitalnym i/lub
–drugim mailu LINK do Twojego kanału na YouTube.
Warto dodać zachętę w takim mailu: np. Sprawdź koniecznie moje materiały na YouTube, które pomogą Ci xyz.
4) Karta społeczność na YouTube
Jeśli masz 1000+ subów korzystaj z karty Społeczność.
Możesz tam udostępniać swoje własne filmy.
Warto to robić raz na jakiś czas.
Najlepiej działa to, jeśli nadasz takim postem kontekstu.
Zatem forma postu: tekst + wideo działa dobrze.
Warto w poście najpierw nakreślić problematykę, by zachęcić do kliknięcia w udostępniany film.
Warto udostępniać starsze filmy, o których ludzie mogli już zapomnieć lub zwyczajnie nie mieli okazji ich zobaczyć.
5) Ruch z bloga na YouTube
Jeśli prowadzisz bloga, to spróbuj tego:
-Sprawdź w swoim Google Analytics, jakie artykuły są najchętniej czytane.
-Nagraj film w tym temacie (wpis na blogu to gotowy scenariusz – zero pracy)
-Wrzuć film na YouTube
-Osadź film na górze artykułu na blogu.
-Ludzie zainteresowani artykułem będą przechodzić na Twój YouTube.
6) Nasza otwarta grupa na Facebooku
Jesteś na naszej otwartej grupie FB dla twórców?
Jeśli nie, to dołącz TUTAJ
Co tydzień w specjalnym, przypiętym poście zachęcam członków do udostępniania swoich najnowszych filmów.
To bardzo przyjazne miejsce do nawiązywania relacji z innymi twórcami i dzielenia się wiedzą, promując przy okazji swój film.
Zapraszam 🙂
7) CTA na koniec filmu = 10% więcej wyświetleń na Twoim YouTube
Od teraz, jeśli nagrywasz nowy film, zawsze zaplanuj jego końcówkę.
To, co ja polecam i stosowałem na moim kanale branżowym, to odsyłanie do innego filmu.
Skopiuj to dokładnie ode mnie, a odzyskasz 10% ruchu.
Zsynchronizuj to z ekranami końcowymi (end screens), tak jak ja.
Zobacz, co napisał mi jeden z obserwujących:
8) Podmiana miniatury
Jeśli masz ciut większy kanał z kilkudziesięcioma filmami, pomyśl o podmienianiu miniatur.
Całego procesu uczę szczegółowo w Mistrzu Miniatur
Natomiast teraz bardzo skrótowo powiem Ci, jak to robić:
-Wybierz filmy, które zostały opublikowane w poprzednich latach,
-Wybierz te, które mają najlepszą oglądalność
-Spośród nich wybierz te, które mają najniższą klikalność (CTR)
–Podmień im miniatury (i ewentualnie tytuły, jeśli są słabe).
-Koniecznie zwiększ tam czytelność i widoczność.
-Popracuj też nad lepsza zachętą.
9) Nasyć swój YouTube evergreenami
Każdy kanał powinien posiadać evergreeny.
To takie filmy, które się (prawie) nie starzeją i są chętnie wyszukiwane przez ludzi.
Są to często poradniki, tutoriale, recenzje.
Warto mieć przynajmniej 15% takich filmów.
Zapewnia to stały dopływ nowych widzów.
Raz nagrany film = wyświetlenia gromadzone latami.
A skąd brać pomysły na takie filmy?
–TubeBuddy, VidIQ => szukanie słów kluczowych
–Pytania Twoich klientów/widzów
–Ubersuggest, Google Ads Keyword Planner
I to tyle!
Wdrożysz choć jedną metodę? 🙂