fbpx
Dołącz do Szkoły YouTuba i odmień swój kanał! Zapisy w tej edycji trwają do 25 maja!

Jak się wybić na YouTube? Unikana, lecz doskonała metoda. Analityka

Jak się wybić na youtube w 2021 roku w oparciu o niepopularną metodę budwoania kanału. Jak się wybić na yt w 2021 i mieć więcej wyświetleń.
Jak się wybić na YouTube? Od innej strony, czyli analityka i Twój YT w liczbach.

Jak wybić się na YouTube – wprowadzenie

Poradników o tym, jak wybić się na YouTube (szybko, bez wysiłku, itp.) jest w Internecie mnóstwo. Jeśli interesujesz się tematem, na pewno udało Ci się przez kilka z nich przejść i wiesz, że każdy z nich jest prawie taki sam: “Nagrywaj regularnie, rób chwytliwe tytuły, dopracuj montaż i wyróżnij się”.

Oczywiście sporo w tym prawdy, problem polega na tym, że sukces na YouTube, to składowa nieskończenie wielu czynników, które razem dają jakiś efekt. Prędzej czy później przychodzi ten moment, kiedy trzeba zajrzeć do liczb i wykresów i zastanowić się, co idzie nie tak i co trzeba poprawić.

I właśnie wtedy przychodzi nam z pomocą…

Analityka, czyli nielubiane miejsce YouTube’a, które powie Ci wszystko!

Chcę pokazać Ci rzecz KOLOSALNIE ważną, jeśli na poważnie myślisz o swoim YouTube. Przygotowałem dla Ciebie 2 metryki, które musisz sprawdzać, aby dokładnie wiedzieć, co dzieje się z Twoim kanałem i jak go rozwijać.

Jak się wybić na yt w 2021 roku

Wszystko znajdziesz w miejscu YouTube Studio -> Statystyki [Analytics]
Tam dowiesz się właściwie wszystkiego o Twoim kanale. Na podstawie liczb, procentów, wykresów, itd.

Wiem, że być może to trudne, ciężko Ci się tam odnaleźć i nie chce Ci się tego analizować.

Mnie też się nie chciało. Ale parę lat temu w końcu do tego usiadłem na poważnie i mój kanał urósł z ~200.000 wyśw./dzień do ponad 1.000.000/dzień

Przejdźmy sobie po kolei przez najważniejsze statystyki i zobaczmy, jakie to proste.

Ja pokażę Ci 2 z nich, które uznałem za jedne z ważniejszych i jednocześnie takich, które dają spore wyobrażenie o tym, jak funkcjonuje kanał.

Zaczynajmy!


Metryka YouTube #1 – Wyświetlenia miniatur, czyli Impressions

Ta metryka mówi o tym, ile razy algorytm poleca Twoje filmy w całym YouTube. Jest arcyważna dlatego, że pokazuje jak bardzo “YouTube Cię lubi”. Możesz mieć duży ruch np. z grup z Facebooka, gdzie promujesz swoje filmy na YouTube, a organiczny ruch będzie ledwo dyszał.

Jak się wybić na yt 2021
Przykładowe statystyki z mojego kanału w wybranym okresie.
Aby sprawdzić, jak wyglądają u Ciebie wyświetlenia miniatur, zajrzyj do zakładki Zasięg (Reach) w analityce YT

Wyświetlenia miniatur to taka informacja zwrotna, która pokazuje, jak często algorytm nas poleca. Obok tego jest jeszcze klikalność tych miniatur, która informuje, jak bardzo widzowie chcą oglądać nasze filmy. Taką klikalność można zazwyczaj bardzo polepszyć odpowiednimi tytułami i miniaturami, a przede wszystkim tematami.

To, co polecam Ci robić i jest to chyba najlepsza metoda próby zrozumienia Twoich widzów, to analizowanie % klikalności (CTR – click through rate) Twoich nowych filmów w pierwszej dobie ich życia.

Pamiętaj, że nic nie da Ci takiego ruchu na kanale, jak organiczne polecanie przez YouTube, które monitorujemy sprawdzając Impressions (wyświetlenia miniatur) oraz to, jak reagują na nasze filmy widzowie poprzez sprawdzanie procenta klikalności wyświetlonych miniatury (CTR – click through rate)
Aby wyświetlenia miniatur (a co za tym idzie wyświetlenia filmów) rosły, musisz zadbać jeszcze o kolejną metrykę.


Metryka YouTube #2 – Wykres utrzymania uwagi

9 na 10 osób, które się do mnie zgłaszają po pomoc nie sprawdzają wykresów utrzymania uwagi widza na poszczególnych filmach.

A taki wykres mówi wszystko!


Idź teraz do analytics, weź na warsztat kilka filmów i sprawdź w każdym z nich:
-ile % widzów zostało po 20 sekundach? [celuj w 70-80%]
-ile % widzów zostało po minucie?
[celuj w 60-70%]
-jak wiele z tych osób zostało do końca filmu?
[celuj w 50% przy filmie o długości 5-10min]

Zobacz przykłady:

Jak się wybić na youtube w 2021 roku
Po 19 sekundach aż 41% widzów wyłączyło film, a uwaga nadal spada. To bardzo zły objaw
Jak się wybić na youtube w 2021
Po 23 sekundach zaledwie 20% widzów postanowiło wyłączyć film, a następnie większość widowni nadal jest zainteresowana i zostaje do końca


A teraz obejrzyj swoje filmy i zastanów się co możesz poprawić w kolejnych
, aby Twoje wyniki były lepsze. Zazwyczaj będą to:
-słaby początek filmu,
-mało konkretów w filmie,
-mówienie o sobie,
-intro, które nic nie wnosi, a trwa 15 sekund,
-słabe audio,
-niespójność treści z tytułem i miniaturą,
-słaba treść.


Jak wybić się na YouTube – i co dalej?

Pokazałem Ci podstawy. Bez nich nie ma sensu zagłębiać się dalej w analitykę. Najpierw musimy dopilnować tego, aby widzowie 1) klikali w nasze filmy, 2) zostawali do końca.

Jest to kluczowe dla algorytmu, który zazwyczaj nagradza za właśnie dobrą klikalność oraz dobry czas oglądania. Dzieje się tak dlatego, że obie te rzeczy bezpośrednio przyczyniają się do tego, że użytkownicy spędzają więcej czasu na platformie.

To, na co jeszcze musisz zwracać uwagę w analityce, to:
-źródła wizyt – aby wiedzieć skąd przychodzą widzowie;
-klikalność ekranów końcowych – aby wiedzieć, jak wydłużasz sesję oglądania widza;
-subskrybujący vs niesubskrybujący – aby wiedzieć ile % oglądających Cię subskrybuje;
-kiedy Twoi widzowie są na YouTube – aby wiedzieć, kiedy publikować.

Jeżeli chcesz, abym osobiście pomógł Ci analizować Twoje statystyki, zapraszam Cię do Szkoły YouTuba, gdzie oprócz mojego wsparcia otrzymasz niesamowicie konkretne lekcje wideo ułożone w sprawdzony proces, który pomaga zbudować profesjonalny kanał na YouTube.

WCHODZĘ W TO!