fbpx
Dołącz do Szkoły YouTuba i odmień swój kanał! Zapisy w tej edycji trwają do 25 maja!

Jak często dodawać i publikować filmy na YouTube? QUIZ

Jak często dodawać filmy na YouTube? Jak często publikować?
Posłuchaj treści wpisu w formie podcastu

Zastanawiasz się jak często dodawać filmy na YouTube? Czy lepiej robić to codziennie, a może lepiej raz w tygodniu? Na to pytanie nie ma jednej uniwersalnej odpowiedzi, dlatego, że każdy twórca jest inny, jest na innym etapie rozwoju, tworzy inny content i ma inną grupę docelową.

Żeby odpowiedzieć na pytanie jak często publikować filmy na YouTube, trzeba podejść do sprawy indywidualnie i dlatego przygotowałem dla Ciebie bardzo prosty quiz, który może Ci pomóc w obraniu właściwej drogi.

Quiz – jak często publikować filmy na YouTube?

Odpowiadaj TAK lub NIE na każde pytanie:

1. Czy zazwyczaj tworzysz rozrywkowe (lub półrozrywkowe) filmy?
2. Czy tworzysz filmy trwające średnio mniej niż 10 minut?
3. Czy Twoja główna widownia to młodzież i studenci (13-24 lata)?
4. Czy cały proces [scenariusz, nagranie, montaż, upload] tworzenia filmu zajmie Ci mniej niż 2h?
5. Czy dopiero uczysz się YouTube’a?
6. Czy komentujesz bieżące wydarzenia, newsy, omawiasz nowości?
7. YouTube to Twoje jedyne medium, gdzie publikujesz treści?

Jak interpretować ten quiz?

Zsumuj liczbę odpowiedzi na TAK. Ta liczba oznacza, ile razy w tygodniu możesz publikować na YouTube.
Możesz spokojnie modyfikować tę liczbę o 1 w dół lub 1 w górę.
Jeśli wyszło Ci ZERO, publikuj 2-4x w miesiącu.
W ekstremalnych przypadkach, jeśli nie jesteś w stanie odpowiedzieć ani “TAK” ani “NIE”, daj pół punku (czyli pół filmu w tygodniu)

Dlaczego takie pytania?

Być może zastanawiasz się dlaczego wybrałem takie pytania i jakie mają znaczenie dla Ciebie i Twojego kanału. Prześledźmy je po kolei:

1. Czy zazwyczaj tworzysz rozrywkowe (lub półrozrywkowe) filmy?
Wytłumaczenie: filmy rozrywkowe są łatwiejsze do skonsumowania, nie angażują tak bardzo widza od strony myślenia czy uczenia się i mają na celu dostarczenie relaksu czy śmiechu. Dlatego też ludzie są w stanie obejrzeć takich filmów więcej, zatem Ty możesz też automatycznie ich więcej publikować.

2. Czy tworzysz filmy trwające średnio mniej niż 10 minut?
Wytłumaczenie: filmy poniżej 10 minut mają często większa klikalność niż te dłuższe. Nie jest to reguła, a statystyka i warto o tym pamiętać. Druga kwestia (ważniejsza) jest taka, że patrząc na częstotliwość publikowanych treści nie możemy nie patrzeć na czas ich trwania. Im dłuższy film, tym więcej czasu potrzebuje widz, aby go skonsumować, zatem rzadziej powinniśmy takie filmy publikować.

3. Czy Twoja główna widownia to młodzież i studenci (13-24 lata)?
Wytłumaczenie: młodsze osoby mają więcej czasu na oglądanie filmów na YouTube, zatem ich zdolność konsumowania treści jest większa. Jeśli nasza widownia składa się głównie z takich osób, możemy publikować więcej filmów.

4. Czy cały proces [scenariusz, nagranie, montaż, upload] tworzenia filmu zajmie Ci mniej niż 2h?
Wytłumaczenie: nie bez znaczenia jest czas, jakiego potrzebujemy na stworzenie materiałów. Te 2 godziny to taka dobra granica, która pokazuje, czy stworzenie filmu kosztuje nas dużo czy mało czasu. Im więcej czasu poświęcamy na film, tym mniej publikujmy. Ten proces możesz sobie bardzo ułatwić i usprawnić, dzięki mojemu e-bookowi 100 kroków do lepszego kanału YouTube.

5. Czy dopiero uczysz się YouTube’a?
Wytłumaczenie: to bardzo ważny punkt z dwóch powodów. Po pierwsze – im mniejsze umiejętności związane z YouTube masz, tym więcej powinieneś pracować, aby jak najszybciej dojść do satysfakcjonującego pułapu. Na samym początku uczymy się wszystkiego bardzo szybko, więc warto przez ten okres przejść dość żwawo. Po drugie – im mniejszy mamy kanał, tym korzystniejsze będzie wysycenie go treściami evergreen, które będę odkrywane przez widzów w perspektywie najbliższych miesięcy i lat.

6. Czy komentujesz bieżące wydarzenia, newsy, omawiasz nowości?
Wytłumaczenie: oczywistym jest, że jeśli bazujesz na komentowaniu bieżących zdarzeń, warto abyś również dostarczał taki materiał bez większego opóźnienia w stosunku do pilności danej sytuacji. Jeśli bowiem nie dostarczysz takiego filmu w gorącym momencie, ludzie zaczerpną te informacje z innych miejsc.

7. YouTube to Twoje jedyne medium, gdzie publikujesz treści?
Wytłumaczenie: YouTube to nie jest cały świat. Jeśli działasz też w innych miejscach (np. Instagram, LinkedIn), to na pewno warto również i tam publikować treści – inne lub te same (content reuse). Pamiętaj, że część Twoich obserwujących ogląda Cię w tych wszystkich miejscach, czyli np. YouTube, Instagram, LinkedIn. Te osoby muszą mieć również czas, aby nadążać za Twoim tempem, zatem jeśli korzystasz z różnych mediów, to na YouTube publikuj rzadziej. Odsyłam też do mojego wpisu o Garym Vee, który słynie z re-utylizacji treści.

Podsumowanie

Ten quiz nie jest wyrocznią, ma jedynie na celu zbliżyć Cię do dobrej, racjonalnej odpowiedzi na pytanie jak często dodawać filmy na YouTube. Warto raz na jakiś czas do niego wracać, zwłaszcza jeśli Twój kanał się zmienia, a Ty zaczynasz podejmować inne decyzje w Twoim content planie.

Powodzenia!